Pasja gotowania

Trochę już pisałam o emocjach związanych z gotowaniem, czy z samym procesem jedzenia. 

Gotowanie mnie uspokaja, pozwala skupić się tylko na tym konkretnym zadaniu i nie myśleć o pracy, ani o zmartwieniach na studiach. Wynagrodzeniem za wszystkie spędzone godziny w kuchni są uśmiechy i komplementy, które dostaje od moich bliskich...oraz to, że gdy gotuję dla chłopaka i przyjaciół, to rzadko zostają na stole okruszki :) 
Gotowanie daje satysfakcje, rozwija kreatywność, wyobraźnie smaku. Możemy łączyć ulubione produkty i na sam koniec gotowania odkryć coś zupełnie nowego i nieznanego. Właśnie za to lubię gotowanie - bo pozwala na szaleństwo. Także zapewnia mi ciągłe udoskonalanie się w kwestiach estetycznego podawania, dekorowania dań. Gotowanie pozwala nam na poczucie się artystami we własnym domu. 

A jeśli coś mi nie wyjdzie w zaciszu mojej kuchni, to wychodzę z domu, jadę do mojej babci i proszę ją żeby szybko upiekła swoją królewską szarlotkę, której nie potrafię odtworzyć, a która sprawia, że świat staje się piękniejszy. 

Komentarze